Skip to main content

Stacja parowa TEXI Duo – opinia, recenzja

TEXI Duo - stacja parowa ze szczotką parowąDługo zbierałam się żeby to napisać, a w sumie to może raczej czekałam aż cała sprawa zostanie doprowadzona do końca. Dla niecierpliwych napiszę, że nie polecam urządzenia, a poniżej wraz z datami przedstawiam moją “przygodę” z urządzeniem TEXI Duo oraz firmą Strima sp. z o.o. Staram się rzetelnie przestawić informacje, ale przyznaję, że cała sprawa kosztowała mnie sporo nerwów.

13.06.2012 Zakup urządzenia TEXI Duo w firmie Strima sp.z o.o. Po przesiadce ze zwykłego żelazka dziwnie mi się nim prasowało, ale szybko się przyzwyczaiłam i je polubiłam. Moja radość jednak nie trwała zbyt długo.
28.08.2012 W okolicach tej daty zaczęły się pierwsze problemy z urządzeniem. Objawy: chlapiąca woda w dużych ilościach przy próbie parowania, dziwnie działająca kontrolka “gotowości parowania” – tzn bardzo długo trzeba było czekać aż się zaświeci.
Pierwszy mail do firmy Strima – bardzo szybka reakcja. Serwis odpisał, że “Prawdopodobną przyczyną usterki jest wypełniony wodą kocioł urządzenia.” oraz, że powinnam rozkręcić urządzenie i wylać wodę. Tak więc zrobiłam i żelazko znowu działało dobrze…
10.09.2012 …przez chwilę. We wrześniu ponownie skontaktowałam się z przedstawicielem Strimy. Pani zapewniła mnie, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca i że wyśle kuriera po urządzenie.
12.09.2012 Kurier zabiera TEXI Duo do serwisu
20.09.2012 Urządzenie wraca z serwisu. “Urządzenie zostało naprawione. Awaria to: “Kocioł urządzenia wypełnia się wodą – uszkodzony włącznik sterujący pracą pompki. Dokonano wymiany włącznika.”
09.10.2012 Urządzenie ponownie się psuje. Objawy: chlapanie wodą przy próbie parowania, brak silnych uderzeń pary – po naciśnięciu przycisku wydobywały się z opóźnieniem z niego malutkie buchy pary przez dłuższy czas, kontrolka gotowości do parowania zapalała się losowo – czasami nawet od razu po włączeniu żelazka, brak możliwości korzystania ze szczotki parowej.Kontakt z firmą strima mailowy we wtorek, w piątek zadzwonił ktoś do mnie z serwisu, ale nie byłam w stanie rozmawiać – 15 min później już nie było tej osoby. W poniedziałek i wtorek próbowałam się dodzwonić, ale wciąż zapewniali mnie, że osoba zajmująca się moją sprawą oddzwoni. Dopiero w czwartek dostałam mailowo odpowiedź.
23.10.2012 Kurier ponownie zabiera stację TEXI Duo do serwisu
09.11.2012 Dostaję telefon z serwisu. Pan twierdzi, że urządzenie to działa POPRAWNIE i że ostatnim razem to tak na siłę coś wynalazł. Twierdzi, że kapanie spowodowane jest brakiem zabezpieczeń w żelazku (w pierwszych 2 miesiącach nie było to jakoś problemem). Proponuje mi również żebym przeczekała kapanie podstawiając sobie MISKĘ pod żelazko. Po rozmowie i moim sprzeciwie stwierdził, że jeszcze je przetestuje, ale że w poniedziałek stację do mnie wyśle.
12.11.2012 Ponieważ była to 2 naprawa i nie było nadziei na poprawę sytuacji napisałam, że chcę wypowiedzieć umowę kupna-sprzedaży. Przedstawiciel firmy odpisał, że skoro urządzenie nie spełnia moich oczekiwań ma dla mnie wyjątkową propozycję i mogę je wymienić za dopłatą (prawie drugie tyle) na inne.
Odpisałam, że ze względu na brak funduszy nie mogę zgodzić się na takie rozwiązanie, a ponieważ nie mają niczego innego w podobnej cenie to proszę o zwrot gotówki.
16.11.2012 Odpowiedź firmy Strima: “propozycja moja była bardzo wyjątkowa i niestandardowa. Rozumiem, że nie chce Pani z niej skorzystać. Niestety nie mam podstaw do tego aby odebrać od Pani to urządzenie i skorygować fakturę. Według serwisu urządzenie jest sprawne.”
Odpisuję, opisując sytuację i stanowisko serwisu ponownie proszę o zwrot gotówki. Brak odpowiedzi ze strony strimy.
20.11.2012 Ponownie piszę maila. Dalej brak odpowiedzi. Kilka dni później wysyłam do Strimy oficjalne pismo “Przedsądowe wezwanie do zapłaty”.
koniec listopada Dostaję telefon(y) z firmy Strima już w dużo przyjaźniejszym tonie z prośbą o wyjaśnienie tego pisma i całej sytuacji. Rozmowa długa, Pani szuka różnych sposobów na rozwiązanie sporu, ale ostatecznie zgadza się na zwrot. Po stację zostaje wysłany kurier.
6.12.2012 Zostaje wystawiona korekta do faktury, którą podpisuję i odsyłam. Czekam na zwrot gotówki.
3.01.2013 Zwrot gotówki, po uprzednim moim upomnieniu. Na szczęście zwrócono ją następnego dnia, ale znowu odniosłam negatywne wrażenie odnośnie firmy, które już częściowo udało się wcześniej przedstawicielowi telefonicznie załagodzić…

Podsumowanie stacja parowa TEXI DUO: Zdecydowanie nie polecam urządzenia, popsuło się po 2 miesiącach użytkowania i nie dało się nim prasować. Kilkakrotnie zalałam sobie całą deskę, o wyprasowaniu ubrania przed wyjściem można zapomnieć, chyba że ktoś lubi chodzić zimą w mokrych ciuchach. Zamiast szyć traciłam czas na suszenie materiałów. Z tego co się dowiedziałam, nie jestem wyjątkiem jeżeli chodzi o taką awarię.

Jeżeli chodzi o firmę Strima to sama już nie wiem, mam mieszane uczucia. Czasem obsługa była bardzo dobra, czasami tragiczna. Chyba, jak na polski rynek, to powinnam i tak się cieszyć, że odzyskałam pieniądze…

3 myśli na temat “Stacja parowa TEXI Duo – opinia, recenzja

  1. ja miałam te samo urządzenie zepsuło się 2 razy ostatni raz było u naprawy na miesiąc przed końcem gwarancji…potem była rozpacz…ale firma strima zachowała sie super….. mogłam otrzymać kasę lub inne żelazko wzięłam tą drugą opcje i jestem zadowolona…. potem okazało się ze cała seria żelazek texti duo była walnięta i było wiele reklamacji.

Dodaj komentarz